Thursday, August 12, 2010

YEs!!

Haha...syukur da msuk hari kedua berposa..x nka bole lpaih gak ari pertama..pelik tahun ni sbb sebelum2 ni slalunya ari 1st posa la slalu aku pling xtiv n bisa jlan g mna2 ja..tp lain plak thun ni..asa x bermaya..x larat..nagntuk tu tok sah dok ckap la..gial babeng pnya ngntok..smpai jln pon asa cm nk trtdoq ja..huhu..dugaan msa bulan posa katakan..sbaq2...sbaq tu kan separuh daripada iman..moga2 mndapat keberktan pahala di bulan posa ni...
mmg pengalaman berpuasa di tempat org ni bagai oengalman bagi kita..ya la..semua kita g just gna kaki ja..lain kan nkat umah sndri msti p nek nmato2.apa2 pon moto..tp elok jgak kat cni latih kesabaran tu..cni panas bahanag dia toksah dok kata la..mmg hangat smpai asa mcm terbakaq kulit tu..sapa yg penah mai srawak dia taw pnaih dia cmna..
then ttg bazar ramadhan dia..pergh..tok sah dok kata la..mcm sardin woo...smpai nk gerak pon x leh..byg bkn smpai himpit2..huh...trsentuh laki pmpn kat ctu dah jadik bnda besa..hoho..kurang pahala puasa den..tp nk wat cmna
tdak x berbuka la den kat umah tu..g semata2nk beli nc lemak sebungkuih ja pon mcm nk p borong lam pasar raya tu..dugaan bulan posa kan..nk kta sempit tmpat depa niaga lebih kurang tempat kita gak...coz org terlampau rmai kot kluaq pda satu2 msa..jnji dpat buka posa sudah..

N yg pling biasa aku aku rasa..konpom sedih bila berpuasa bukan dgn family kan..jauh di perantaun..ntah dpat blik ke x raya ni..sbar je la...sayu pon ada..

pada yg brposa tu..jngn dok lahap sngt berbuka tu..ckup la hnya ala kadar...jngn nk kedaqhah plak..kurang abis paha la posa tu ea..selamat berpuasa pada yg muslim..



Gambar dicopy dari thanks 4 da pic pali..

2 comments:

  1. amboy..... luahan perasaan yg terpendam ke wak...??hukhuk.... sbaq ja na,,,, 2 la dugaan nme nye... syukurla cuz Allah bg dugaan 2 kt kte... 2 mknanya Allah sygkn kte.... (hadoi,,bg ceramah la plak... ;p)

    ReplyDelete
  2. hak3..lebih kurag la...sja ja nk luahkan pendapat...agipon mmg terik kat cni..terbakaq kulit ni..huhu..mkin gelap la..

    ReplyDelete